TILLID - TROVÆRDIGHED

Vi finder det vigtigt at alle mennesker er ligeværdige og mødes fordomsfrit med åbenhed og gensidig ærlighed.

Vi finder det essentielt at være i stand til at erkende og beklage utilsigtede hændelser både internt og eksternt.

Tavshedspligt og etik vægter vi højt for at gøre os fortjent til tillid.

  • Høj grad af integritet i arbejdsgruppen.
  • Det er det gode arbejde, der skaber tillid/troværdighed.
  • Patienten i centrum.
  • Oprigtighed/ærlighed.
  • “Holde i hånd”.
  • “Kom bare du” – den rette timing kan betyde overbookning, det er ok.
  • Respekt for patientens tid.
  • En chance til!
  • Rum til gentagelser.
  • Fordomsfri.
  • Høflighed.
  • Ydmyge i forhold til den tillid, der vises os.
  • Plads til at sige stop!
  • Plads til at være i tvivl.
  • Kenskab til patienten over tid er vigtig.
  • Tillidsbrud håndteres med stor alvor.
  • Vi erkender og undskylder tillidsbrud.
  • Tryghed.
  • Sikkerhed.
  • Alle skal føle sig velkomne.
  • Overholde aftaler.
  • Etisk ansvarlighed.
  • Omsorg.

 

Tilbage til huset